Eekhorens en dode wasberen spotten - Reisverslag uit Burlington, Canada van Thijs Barten - WaarBenJij.nu Eekhorens en dode wasberen spotten - Reisverslag uit Burlington, Canada van Thijs Barten - WaarBenJij.nu

Eekhorens en dode wasberen spotten

Door: Thijs Barten

Blijf op de hoogte en volg Thijs

01 Oktober 2014 | Canada, Burlington

Beste Nederlanders. Eindelijk, de 3e keer regen in 5 weken. Deze week alleen maar dagen met goed weer. De wegen naar het noorden stonden vast van de mensen die nog naar hun huisjes aan het meer willen gaan. Het schijnt dat dit de laatste goede week was. Aan het eind van de maand gaat het vriezen als een gek. Dat betekend dat het een korte herfst wordt.

Opvallend is dat je in Canada - in tegenstelling tot in Nederland - meer levende dan dode dieren op de weg ziet. Op de weg naar school zie je 5 eekhorens zonder op te letten. Verder voor de mensen die alles over wasberen, stinkdieren en slangen willen weten: Wasberen overdag zijn zeldzaam. Ik zie ze daarom ook eerder dood in een val in de tuin. Slangetjes zie je hier veel in moerasgebieden. Stinkdieren komen alleen s'nachts voor.

Verder waren er eigenlijk weinig toeters en bellen deze week gebeurd. Vandaag heb ik pannenkoeken als dinner gegeten. Dat vinden ze hier heel vreemd. Verder heb ik deze week mijn eerste pakje uit Nederland gekregen. Mam, pap, Sam, heel erg bedankt voor dat.

Groetjes,

Thijs

  • 01 Oktober 2014 - 11:46

    Mama:

    Hey Thijs,

    Goed om te weten dat de post goed is aangekomen. Dat duurt toch wel een tijdje, ongeveer een week dus. Hang die kaart maar op in je kamer, dan kun je je kamer wat opleuken.
    Die Dirk-Jan blijft leuk he, heb je lekker iets (Nederlands) om te lezen. Ik denk niet dat het iets is om aan Graham voor te lezen. Kan hij inmiddels al wat Nederlands ?
    Wij hebben hier inmiddels de eerste rookworsten weer op en de pepernoten liggen alweer in de winkel dus ook hier is de zomer wel voorbij alhoewel we net als jullie nog lekkere nazomerdagen hebben gehad.
    Zie je zondag weer bij het skypen.

    Heel veel groeten (ook aan Graham, Deidre en EJ)
    Mam

  • 07 Oktober 2014 - 16:35

    Kees:

    thijs je leuke kaart ontvangen.
    waarvoor mijn hartelijke dank
    ik vind het ook fijn dat je het goed naar je zin hebt,
    dat kan ik zondagavonds zien
    vele groeten vanOPABARTEN

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Canada, Burlington

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

11 Juni 2015

Zie jullie straks weer!!!

13 Mei 2015

New York, New York

15 April 2015

Goed weer?

25 Maart 2015

7 maanden gedaan, 3 te gaan

09 Februari 2015

Dé werd tijd!!
Thijs

Ik ga vanaf 26 augustus een heel schooljaar naar Burlington, Ontario, Canada. Dit jaar doe ik een uitwisseling! Houd dit profiel in de gaten voor meerdere updates vanuit Canada.

Actief sinds 17 Aug. 2014
Verslag gelezen: 360
Totaal aantal bezoekers 16041

Voorgaande reizen:

17 Augustus 2014 - 31 December 2014

Mijn eerste reis

Landen bezocht: