Dé werd tijd!! - Reisverslag uit Burlington, Canada van Thijs Barten - WaarBenJij.nu Dé werd tijd!! - Reisverslag uit Burlington, Canada van Thijs Barten - WaarBenJij.nu

Dé werd tijd!!

Door: Thijs Barten

Blijf op de hoogte en volg Thijs

09 Februari 2015 | Canada, Burlington

Hey Nederlanders. T'is n' lange tijd geleden dat ik weer iets op m'n blog heb gezet. Ik heb een vrij turbulente tijd gehad laatste maand en veel van jullie vroegen waarschijnlijk af hoe het met me gaat. Dus het werd eens n' keertje tijd.

Zo'n 2 weken geleden was ik van gastgezin verhuist. Ik zit nu in het huis bij gastmoeder Rita en haar 12 jarige zoon Liam. Het is een wat relaxter en fijner gezin om in te wonen als het vorige gezin.

Verder zijn er natuurlijk de klassieke dat-heb-je-niet-in-Nederland-dingen; In mijn nieuwe buurt loop je binnen minder dan 10 minuten naar 5 fastfood restaurants, en dan heb ik de koffietentjes nog niet eens meegerekend. Ook ligt er hier nu zo'n 30 tot 60 centimeter sneeuw. Ofwel, ga je van de stoep af dan ben je de lul.

Ik had verder nog graag foto's willen uploaden (die ik wel wat heb), maar tijdens de verhuizing ben ik dat ene stekkertje voor je telefoon kwijtgeraakt. Dus dat betekent n' nieuwe kopen!!! Foto's upload ik volgende week.

Groetjes,

Thijs

  • 10 Februari 2015 - 07:55

    Kirsten:

    Hoi Thijs,

    Ik hoorde van Sam inderdaad dat je bent gewisseld van gezin.
    Fijn dat je nu een betere match hebt.
    De verleiding lijkt me heel groot als je zo snel een fastfood restaurant in kunt lopen.
    Daar hebben wij hier in de Biest geen last van...

    Wij gaan ons rustig aan klaarmaken voor het feestgedruis. Carnaval!!

    Wist je trouwens dat Sam een volleerd badmeester is geworden?
    Hij is PlonZZ waardig bevonden!!

    Veel plezier in de sneeuw en in je nieuwe gastgezin.

    Groetjes,
    Toine-Kirsten-Joep en Emma

  • 10 Februari 2015 - 23:45

    Geert En Christine Lauwers:

    Hoi Thijs,

    Goed om te lezen dat je het naar je zin hebt bij het nieuwe gastgezin.

    Hier is het bijna carnaval, wordt dit in Canada ook gevierd ?
    Dit jaar mengen wij ons ook in het feestgedruis, want zoals je misschien al wel weet is onze Bas Adjudant geworden.
    De mouwers zijn de laatste puntjes op de i aan 't zetten, zodat ze a.s. zaterdag weer van start kunnen in Casteren, zondag in Reusel, en maandag in de Kempenoptocht.
    Hun thema is de Perfecte Scheiding, Royke Donders komt hier ook in voor !!

    Nog even informeren hoe 't gaat op school ? en of je nog Nederlands / Biests kunt praten ?
    Denk je ook al in 't Engels of blijf je gewoon in het Nederlands denken ?

    We hopen snel weer iets van je te horen...... heel veel groetjes en houdoe.....


    Ome Geert en tante Christine
    Reusel


  • 13 Februari 2015 - 16:25

    Kees:

    IK BEN BLIJ WEER IETS VAN JE TE HOREN
    hier is alles nog goed,je bent al goed over de helft
    en gaat het nog goed met je studie?
    ik moet ook nog carnaval vieren,maar geef er niet zoveel meer om
    vele groeten van opa barten

  • 08 Maart 2015 - 19:06

    Family V.overbeek:

    hoi thijs, het is weer eens tijd voor een berichtje hier op waar-ben-je-nu. We blijven wel op de hoogte via jullie mam of pap, maar toch is het leuk om wat van jou zelf te horen. Ik hoop dat je nieuwe "family" je goed heeft opgenomen in hun gezin. Hier is vandaag wat temperatuur betreft de lente begonnen , we hebben zonder jas aan kunnen wandelen en hebben heerlijk tot wel 17.00 uur in de zon gezeten. We zijn nog net niet verbrand! Is bij jullie de sneeuw al aan het verdwijnen. We hebben trouwens een klein" Canada weekend" gehad want het was schaatsen bij jullie in Calgary en dat wil Martien natuurlijk graag zien op tv. We gaan langzaam aan richting Pasen, word dat in Canada net als hier gevierd, hopelijk wel voor jou want een feestje is altijd leuk. Nou hoop ik dat je inmiddels ook weer een snoertje hebt voor je telefoon zodat je weer wat foto's kunt sturen, we kijken daar naar uit. Thijs ,groetjes van iedereen hier en tot een ander keertje maar weer. Tante Ans

  • 08 Maart 2015 - 21:15

    Ome Henk:

    Hoi Thijs,

    Ook nog de beste wensen voor 2015. Ja, schandalig dat ik pas nu weer iets van me laat horen. We hadden het inmiddels van jullie pa en ma al vernomen dat je naar een nieuw gastgezin verhuisd was, hopelijk dat je hier je laatste maanden van je avontuur, nog veel plezier mag beleven. Want hoe lang blijf je daar nog? Carnaval is hier al enkele weken achter de rug maar Luc is nog volop bezig met de laatste voorbereidingen voor de "Bloalse lichtjesstoet". Ze waren trouwens mooi 9e geworden bij de "Kempenoptocht" in Hapert, die toch wel enigszins verrassend gewonnen is door de Mouwers, onder aanvoering van een te gekke Ron Lauwers, die al gescheiden is voordat hij gaat trouwen. Snap jij het nog? Misschien dat je hiervan op Youtube wat filmpjes kan downloaden voor een sfeerimpressie. Ik zou zeggen de mazzel en tot een volgende keer.

    Groeten ome Henk en de rest uit Hapert.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Canada, Burlington

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

11 Juni 2015

Zie jullie straks weer!!!

13 Mei 2015

New York, New York

15 April 2015

Goed weer?

25 Maart 2015

7 maanden gedaan, 3 te gaan

09 Februari 2015

Dé werd tijd!!
Thijs

Ik ga vanaf 26 augustus een heel schooljaar naar Burlington, Ontario, Canada. Dit jaar doe ik een uitwisseling! Houd dit profiel in de gaten voor meerdere updates vanuit Canada.

Actief sinds 17 Aug. 2014
Verslag gelezen: 509
Totaal aantal bezoekers 16028

Voorgaande reizen:

17 Augustus 2014 - 31 December 2014

Mijn eerste reis

Landen bezocht: