MONTREAL!!!!!!! - Reisverslag uit Montréal, Canada van Thijs Barten - WaarBenJij.nu MONTREAL!!!!!!! - Reisverslag uit Montréal, Canada van Thijs Barten - WaarBenJij.nu

MONTREAL!!!!!!!

Door: Thijs Barten

Blijf op de hoogte en volg Thijs

03 December 2014 | Canada, Montréal

Beste Nederlanders. Afgelopen weekend ging ik met de uitwisselingsorganisatie YES Canada op een weekendtrip naar Montréal in de Franstalige provincie Québec. De stad van broodje gerookt vlees en Céline Dion. Mensen spreken daar allemaal zowel vloeiend Frans als Engels. Ze doen daar helemaal niet moeilijk over. De busrit was wel vermoeiend; 7 uur in de bus en dan ook nog met de trein naar Toronto.

Donderdag werden we gedropt in een bos in Quebec. In een klein openluchtmuseum in het plaatsje Rigaud. Er staan huisjes daar die hier 120 jaar geleden stonden. Er is een ouderwetse Maple Syrup fabriekje en een restaurant waar je traditioneel Canadees kan eten met entertainment. Na een lange dag kwamen we in ons hotel terecht.

Vrijdag kregen we een tour door de stad. In het moderne centrum hebben we rondgewandeld, ge-lazer-tagt en in het pieke donker gegeten.

Zaterdag gingen we naar het oude centrum, wat niet overdreven groot is, maar da stad doet wel heel Europees aan. We zijn de berg op gegaan voor een uitzicht over de stad. Op het Kathedraalplein werd ik lastig gevallen (eh) door iemand die andermans foto's verknalt. We hebben de kerk en de rest van het oude centrum bezocht.

Zondag gingen we naar huis met de bus, maar het was wel fantastisch.

Groetjes,

Thijs Barten

  • 04 December 2014 - 08:05

    De Webertjes:

    Ha Sjefke,
    Leuke foto's. Wat een uitzicht zeg! Heb je het naar je zin?, hoef ik niet te vragen. Dat spreekt na jouw berichtjes voor zich.
    Ik zie dat het bij jullie nu ook lekker koud is. Nou hier begint de temperatuur nu eindelijk ook te dalen. Zat net het nieuws te kijken en er kwam een itempje over wie de eerste ijsbaan op tijd klaar heeft.
    Maar hoe gaat het nu met jou en met je op school.
    Je krijgt de groeten van Wouter.
    We zijn weer heel benieuwd naar je volgende berichtje.
    Groetjes,
    Rob, Wendy, Wouter en Martijn.

  • 04 December 2014 - 18:41

    Mama:

    Hey Thijs,

    Mooi verslag jongen. En leuke foto's. Nu op naar de feestdagen. Voor ons, maar als je het pakje hebt ontvangen ook voor jullie daar in Burlington, eerst Sinterklaas en daarna de Kerstdagen die daar lekker groots gevierd gaan worden. Dat wordt zeker een mooie maand zo. Ik weet niet of het inmiddels weer wit is bij jullie, ik hoop in ieder geval ook op wat sneeuw met Kerst. We spreken je zondag weer, maar voor nu alvast een fijne Sinterklaas. Je zult ze wel even moeten uitleggen hoe het allemaal zit met Sinterklaas en uitleg geven bij alles wat er in het pakje zit. Wij zullen hier zeker aan jou denken maat !

    Veel liefs,
    Mam

  • 05 December 2014 - 12:50

    Fam.v.overbeek:

    Hoi Thijs, mooie foto's zeg ! Ik geloof dat ik zo langzamerhand een beetje jaloers op je begin te worden, zou er zo willen lopen. Was het ook leuk om weer eens gewoon Nederlands te praten met je Yes-genoten of ben je inmiddels gewend aan het Engels/Canadees? Nou dan bij deze voor jou nog een sint gedichtje en weer tot een volgende keer.
    Zie de maan schijnt door de bomen
    kon ik ook maar naar Canada komen
    Als Sint eens wist
    dat ieder je mist
    Zou het niet lang duren
    voor hij ons erheen zou sturen
    Maar geen ticket in de schoen helaas
    enkel een letter en wat speculaas
    Veel groeten van overzee
    Sinterklaas hoezee ! groetjes , tante Ans [ en de pieterman ]

  • 06 December 2014 - 14:05

    Trudy:

    Hoi Thijs
    Leuke Sinterklaas gehad ? Ha ha
    Ik kon het weer niet laten he jongen. om de voor de gek te houden haha
    Ik hoop dat je er ook om gelachen hebt.Morgen gaan we bij opa sinterklaas vieren. Misschien zien we je dan ook op de computer ik hoop het wel.
    groetjes uit Diessen

  • 07 December 2014 - 22:06

    Ome Henk:

    Hoi Thijs,

    Weer een leuk berichtje met foto's. Die ene met die roze bril en roze staartje verknalde zeker de foto's van anderen. Geniet van de komende feestdagen. Ga je met Oud en Nieuw ook nog knallen ?

    Groeten van Thom, Luc, tante Rian en ome Henk

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Canada, Montréal

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

11 Juni 2015

Zie jullie straks weer!!!

13 Mei 2015

New York, New York

15 April 2015

Goed weer?

25 Maart 2015

7 maanden gedaan, 3 te gaan

09 Februari 2015

Dé werd tijd!!
Thijs

Ik ga vanaf 26 augustus een heel schooljaar naar Burlington, Ontario, Canada. Dit jaar doe ik een uitwisseling! Houd dit profiel in de gaten voor meerdere updates vanuit Canada.

Actief sinds 17 Aug. 2014
Verslag gelezen: 383
Totaal aantal bezoekers 16023

Voorgaande reizen:

17 Augustus 2014 - 31 December 2014

Mijn eerste reis

Landen bezocht: